מוזיאון אשדוד לאומנות


מוזיאון אשדוד לאמנות נפתח ב-2003.
עקרון המפתח שהנחה את העשייה המוזיאלית מראשית דרכו היה הגדרתו כמוזיאון "רגיונלי" (מודל שמקורו בצרפת, המתייחס למוזיאונים אזוריים הממוקמים בערי שדה, שמתייחסים לתרבות ולהיסטוריה המקומית).
מודל זה סייע לאפיין את ייחודו של המוזיאון מול מוזיאונים פריפריאליים אחרים בארץ. באמצעות פעילות בעלת גוון מקומי שאינה מסתפקת בהשלמה של מהלכי המרכז.
בשנים האחרונות המשיך המוזיאון לבסס את זהותו כמאופיינת בבחירה מתמדת של סוגיות הנוגעות לזהות מקומית ובתצוגה של אמנות ישראלית עכשווית. סוגיות אלו נבחנות על רקע אופייה של העיר אשדוד- העיר הישראלית הראשונה שתוכננה והוקמה לאחר קום המדינה- כעיר מהגרים ים תיכונית, מרובת זהויות ורב תרבותית.


בימים אלה מוצגות במוזיאון שתי תערוכות:


"רפאים" (אוצרים: רוני כהן בנימיני ויובל ביטון)
הינה תערוכה חדשה העוסקת בהלך הרוח של המרחב והזמן העכשוויים. היא מבקשת להנכיח בשקט ראשוני וגולמי את האימה, הטלטלה והדיסאוריינטציה של התקופה. המונח "רפאים" מתייחס להלך הרוח של העידן העכשווי - עידן של ציטוט, שכפול ושיעתוק אינסופי; הוא משמש כמטאפורה לחשיבה רדופה וחסרת מנוח המקדשת את השנוי במחלוקת והבלתי ודאי, את ההטרוגני והמגוון, את האחרוּת והספק; הוא משקף עמדה עקרונית מפוררת ניגודים, המרחפת במחוזות-סף שבין נראוּת ואי-נראוּת, ממשות ואי-ממשות, חומריות ואל-חומריות, נוכחות והעדר, חיים ומוות, הקשורים כולם ברגשות רבי-עוצמה ומאיימים כמו פחד ואובססיה.


תערוכה נוספת בגלריית אוסף המוזיאון התערוכה
'אפרופו לידת העכשיו' (אוצרת: הדסה כהן)
תערוכה זו, ובה עבודות מאוסף ישראל מקוב, מקבצת אמנים מרכזיים שפעלו בעשורים השני והשלישי למדינה, כמחווה לתערוכה שהוצגה במוזיאון אשדוד לאמנות ב-2008. התערוכה "לידת העכשיו" עסקה באמנות העשור השני (1968-1958), עשור של "חילופי משמרות" באמנות המקומית. בשנים אלה הסתמן מעבר משפת ה"מופשט הלירי" של אמני "אופקים חדשים" אל ערוצי ביטוי חדשים, אישיים ונבדלים זה מזה, המעלים על נס את החוויה הפרטית. היו אלה שנות לידתה של תודעה ביקורתית אישית, חברתית ופוליטית, ושל אינדיווידואליזם תרבותי ואמנותי המאפיין את חיינו עד היום.
בתערוכת המחווה המוצגת בגלרית האוסף של המוזיאון, מוצגות עבודות של אמני מפתח מקרב אלה שהובילו את השינוי האמנותי בתקופה הנדונה, אמנים שמעמדם המרכזי מורגש עד היום – ביניהם יגאל תומרקין, רפי לביא, משה גרשוני ויאיר גרבוז, שהחלו לפעול בשנות ה-60; ומיכל נאמן ויהודית לוין, המזוהות יותר עם אמנות שנות ה-70 ואילך. "






מעוניינים לקבל עוד פרטים על האתר? לחצו כאן

בנוסף אנו זמינים עבורכם לכל שאלה בעמוד הפייסבוק של בנק הפועלים <<






אירועים נוספים
אירוע לפי יום ושעה
הציגו עוד אירועים
x
2018
2019
2020
2021
2022
12
11
10
09
08
07
06
05
04
03
02
01