מוזיאון אנו | י"ד כסלו תשפ"ב 18.11.2021 | שעת התחלה 17:00
שניות
דקות
שעות
ימים
כנס ראשון מסוגו בהשתתפות אנשי ציבור, אקדמיה, תרבות וחינוך ופעילים חברתיים מבקש להעלות למודעות את העדר שילוב מורשת יהדות ברית המועצות בציבוריות הישראלית. במסגרת הכנס יערכו הרצאות ורבי שיח, שולחנות עגולים ומופעי תרבות.

18.11.2021 יום חמישי | 17:00 - 23:00 | מוזיאון אנו


הכנס יתקיים בהתאם להנחיות התו הירוק של משרד הבריאות

אלכסנדרה לוקאש

אלכסנדרה לוקאש

עיתונאית ומגישת אולפן ynet

קישור לסרטון
צילום: אבי מועלם
פרופ' לריסה רמניק

פרופ' לריסה רמניק

מרצה לסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן שעלתה לישראל בשנת 1991 ממוסקבה ומאז היא חוקרת את תולדות העליה הרוסית הגדולה שהיא בעצמה חלק ממנה. ב-25 שנים האחרונות, לריסה פרסמה מגוון רחב של מחקרים על שילוב תרבותי, לשוני ותעסוקתי של דור הראשון לעליה והן את הסיפור המיוחד של דור וחצי והדור השני של יוצאי בריה"מ בישראל. כמו הן היא ערכה מחקרים השוואתיים בקרב תפוצת יהודים דוברי רוסית בעולם - אלה שעלו ארצה מול אלה שהיגרו לצפון אמריקה ולאירופה. לריסה גרה בתל אביב.

קישור לסרטון
.
ד"ר אנה פרשיצקי

ד''ר אנה פרשיצקי

עלתה לישראל מבריה''מ לשעבר בשנת 1991 בגיל 14, סוציולוגית, מרצה בכירה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במכללה האקדמית גליל מערבי, מרצה מן החוץ בתוכנית בינלאומית ללימודי הגירה באוניברסיטת תל-אביב, פירסמה מאמרים בכתבי עת בינלאומיים בתחום סוציולוגיה של הגירה וחקר האתניות. חוקרת את העלייה במריה''מ לשעבר בישראל.

קישור לסרטון
.
ד"ר רות קרא איוונוב קניאל

ד"ר רות קרא איוונוב קניאל

חוקרת קבלה, מגדר ופסיכואנליזה. מרצה בחוג לתולדות ישראל באוניברסיטת חיפה, עמיתת מחקר במכון שלום הרטמן ובמכון ת"א לפסיכואנליזה בת זמננו. ספרה "קדשות וקדושות –אמהות המשיח במיתוס היהודי" ראה אור בסדרת הילל בן חיים, הקיבוץ המאוחד 2014, ובתרגום אנגלי “Holiness and Transgression: Mothers of the Messiah in the Jewish Myth", Academic Studies Press 2017. ספרה "חבלי אנוש- הלידה בפסיכואנליזה ובקבלה" זכה בפרס גורגיאס בחקר מחשבת ישראל לשנת 2019, ועומד לראות אור באנגלית. ספרה החדש The Feminine Messiah: King David in the Image of the Shekhina in Kabbalistic Literature ראה אור בהוצאת בריל (2021). פרסמה שני ספרי שירה, "אין שקט בעולם כלל" (2011) שזכה בפרס רחל נגב, ו"הנפש נעתקת" שיצא בסדרת ריתמוס (הקיבוץ המאוחד, 2016). ספרה החדש "אפר ויהלום" עומד לראות אור בהוצאת פרדס, טקסטורה (2022).

קישור לסרטון
צילום: שיר אלדד
ד"ר אלכס ולדמן

ד"ר אלכס ולדמן

היסטוריון העוסק בתולדות רוסיה ומזרח אירופה במאות התשע-עשרה והעשרים. חוקר במכון לחקר התפוצות באוניברסיטת תל-אביב ומרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר-שבע. ספרו "בעיות משמעת: חינוך תיכוני, אקטיביזם ומקורות האינטליגנציה היהודית באימפריה הרוסית" יראה בקרוב אור בהוצאת 'מאגנס'.

קישור לסרטון
.
ריטה קוגן

ריטה קוגן

נולדה בסנט פטרבורג ב-1976. עלתה ארצה ב-1990. מהנדסת, משוררת, מתרגמת וסופרת. גרה בתל אביב. ספר שיריה הראשון "רישיון לשגיאות כתיב" בעריכת ד"ר דורית זילברמן ראה אור בהוצאת "אלרום" בספטמבר 2015. ספר שיריה השני "סוס בחצאית" בעריכת ד"ר אפרת מישורי ראה אור במאי 2018 בהוצאת "עיתון 77". שיריה ותרגומי השירה שלה התפרסמו בכתבי עת ובעיתונות היומית. סיפורה "החטא השלישי" זכה במקום ראשון בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" לשנת תשע"ה. ספר פרוזה ראשון, בערכית פרופסור יגאל שוורץ, עתיד לראות אור במהלך 2021. בימים אלה עובדת על תרגומים נוספים, בעיקר מרוסית ומצרפתית, על ספר שירה שלישי ועל רומן.

קישור לסרטון
צילום: ינאי יחיאל
ד"ר נתי קנטרוביץ'

ד"ר נתי קנטרוביץ'

מומחה להיסטוריה של יהודי ברית-המועצות. פרסם מחקרים בנושא היחסים בין ישראל לברית-המועצות, המאבק למען היהדות הסובייטית ואנטישמיות. משמש כממונה מידע ומחקר בארגון "נתיב" – משרד ראש הממשלה.

קישור לסרטון
אלכסנדרה מנדלבאום קופייב

אלכסנדרה מנדלבום קופייב

דוקטורנטית באוניברסיטת בן גוריון וחוקרת את התפתחותה של חסידות ברסלב. מרכזת את סמינר 'עד הנה' בנושא יהדות יוצאי ברית המועצות במכון שלום הרטמן. מלמדת חסידות וקבלה וסוגיות בזהות ישראלית ורוסית במסגרות שונות. יוצרת ומפתחת מחזות הקראה בהשתתפות הקהל במסגרת 'הבריגדה התרבותית' ובוגרת מחזור ג' של תכנית 'מנהיגות בתרבות יהודית' של מכון מנדל.

קישור לסרטון
צילום: אבי דוד
בוריס שינדלר

בוריס שינדלר

יזם חברתי ופעיל פוליטי, עוסק בנושאי יהדות ישראלית בקרב דוברי רוסית. בכנסת ה 19 יזם את ה"שדולה להעצמת דור 1,5 של ישראלים דוברי רוסית". בשנת 2015 נבחר לאחד מ 50 המלאכים החברתיים של ישראל ע"י היעתון ידיעות אחרונות. בעל תואר B.Ed בספרות ומקרא.

קישור לסרטון
.
ברי רוזנברג

ברי (בוריס) רוזנברג

אקטיביסט ויזם חברתי המתמחה בעיצוב תהליכי חדשנות ואסטרטגיה, אקטיביזם דיגיטלי ושינוי חברתי.
מנהל את קהילת ROI ביוזמת קרן שוסטרמן-ישראל, רשת בינ"ל של מנהיגים.ות, יזמים.ות, אקטיביסטים ויוצרים.ות יהודים. בעבר ניהל את מיזם דיבור אחר שמשימתו היא להשפיע על השיח ברשת באמצעות יצירה ועידוד יוזמות חדשות במרחב הדיגיטלי המקדמות שותפות בין הקהילות השונות בחברה בישראל. ברי הוא מקים שותף של הבריגדה התרבותית, נובי גוד ישראלי ולובי המיליון מיזמים שמטרתם לקדם את הסיפור והתרבות של ישראלים יוצאי בריה"מ והתמודדות עם האתגרים המלווים אותם והחברה בישראל.
בעבר יועץ לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בתחומי צעירים, סטודנטים ושכונות. בעל תואר ראשון במשפטים מהאונ' העברית ותואר שני בניהול עיצוב מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. ירושלמי גאה, בן זוג של סיון ואבא של מאי ועידו.

קישור לסרטון
גיורא זינגר

הסטנדאפיסט גיורא זינגר

במופע הסטנדאפ שלו, גיורא זינגר מספר לכם איך זה להיות ישראלי שנולד בארץ למשפחה רוסית, יגרום לכם לתהות שוב האם אתם מרוצים מהזוגיות שלכם ויזכיר לכם למה יצאתם לפרויקט תגלית בצבא.
גיורא, הסטנדאפיסט עם השם המוזר, מפצה על זה עם המון חוש הומור, חדות וכריזמה, ומוכיח שלא חייבים לרדת נמוך כדי להצחיק עם סטנדאפ איכותי ונקי מגסויות. מופע סטנדאפ שיגרום לכם לצחוק, להסתכל במראה ולהבין שאף אחד אינו מושלם, להיפך...

קישור לסרטון
צילום: דור מלכה

מה בתוכנית

צור קשר

שלחו