תהליך מעבר הבדואים למגורים ביישובי קבע לא תם והוא מסמן מפנה משמעותי באורח החיים ובהשתנותה של התרבות הבדואית. הנוודות ואורח החיים הקדום הפכו היסטוריים ואת מקומם תפס אורח חיים אורבני, בעל מאפיינים חברתיים-כלכליים חדשים.

תמורות אלה מבססות את תפקיד המוזאון כאמון על שימור מסורותיה ותרבותה החומרית של הקהילה הבדואית. אוסף חפציה מציין חיוניות של ייצור ושל שימוש היסטוריים, ונטישתו בסביבה מודרנית היא עילה לשימורו. שימור ואיסוף חפצי תרבות זו נדרש גם עבור הדור הצעיר שזכרונו הולך ואובד עם התרחקותה של הקהילה הבדואית מתרבותה. בנוסף, אנו מבקשים.ות ליצור שיח עכשווי במטרה להנכיח את סיפורה של הקהילה הבדואית בלב הציבוריות הישראלית. למוזאון תפקיד תרבותי, חינוכי ותודעתי, להביא לשינוי עמדות וליצירת חברה משותפת וסובלנית. בכך מהווה המוזאון "אזור מגע" המכונן דיאלוג סובלני וכבוד הדדי בין-תרבותי.

במוזאון תצוגת קבע של חפצי תרבות בדואית מסורתית וכן תצוגה העוסקת ברפואה בדואית מסורתית ובצמחי המרפא המשמשים בתרבות קדומה זו.

סיורים מודרכים וארוח באוהל בדואי מסורתי יתקיימו במועדים הבאים:
----
יום ו׳, ה-28.01, בשעות: 9:00, 10:30.
בשבת ה-29.01, בשעות: 10:00, 11:30, 13:00.
----


בקומה התחתונה של המוזאון גלריה חדשה המציגה תערוכות אמנות מתחלפות שעניינן לעורר שיח על ענייניה של הקהילה הבדואית לאור התמורות החלות בה היום. טבעי כי שיח זה יתממש ב׳שפת האם׳ של התרבות החומרית הבדואית, שפת העיטור שלה. שפת האמנות על ריבוי צורותיה היא פלטפורמה מכוננת דיון בנושאים הנוגעים ליוצרים בני.בנות שני המגזרים. אנו מאמינים.ות כי בכוחה של רוח תרבותית - בין-תרבותית זו - להצמיח רגעי שיא שבסופם שחרור והשראה לחיבור בין אנשים ובין הקהילות. מוצגת כעת התערוכה ״חמולה/קומונה״ המציגה גוף עבודות נפרד של שני אמנים: מוסא אלעטאונה ואדוה קרני. מבטו של כל אמן.נית ממוקד בקבוצה סוציולוגית/משפחה מורחבת שבה הוא.היא קשורים בקשר דם או בקשר יזום.

אוצרת: ליאת יהודה.


טל׳ לבירורים נוספים: פרידה מינץ, 052-6484285
דו״אל: office@joealon.org.il
אתר המוזאון: https://joealon.org.il

במידה ולא נותרו כרטיסים פנויים הנכם מוזמנים ליצור קשר במייל או בטלפון עם האתר.

צור קשר

שלחו