המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא
( המוזיאון הצ'רקסי הרשמי )
המרכז למורשת הצ'רקסית בבית שאמי הנו מרכז המבקרים והמוזיאון הצ'רקסי הרשמי של כפר כמא אליו מגיעים המבקרים להכיר את העם המורשת. הביקורים במרכז מורשת כוללים מופע אור קולי, סיור במוזיאון הצ'רקסי הרשמי וסיורים בסמטאות הציוריות של כפר כמא.

מי הם הצ'רקסים ?

מקורם של הצ’רקסים בהרים של צפון מערב קווקז, שם חיו במשך אלפי שנים. במאה ה-19 נכבשה קווקז על ידי האימפריה הרוסית, למעלה ממיליון צ’רקסים נרצחו ורובם גורשו ממולדתם. האימפריה העותמאנית השכנה קלטה את הפליטים הצ’רקסים ועודדה אותם להתיישב בחלקים משטחה, כולל גם בארץ ישראל. במחצית השנייה של המאה ה-19 הקימו הצ’רקסים בארץ שלושה יישובים מהם נותרו כיום שני כפרים בגליל: כפר כמא, בו חיים כ-3,000 תושבים, וריחנייה בו גרים כ-1,000 איש.


מה באתר: המוזיאון הצ’רקסי הרשמי של כפר כמא השוכן בכפר בבניין אותנטי בן כ-150 שנה. רוב מרכיבי הבית נשתמרו ומשמשים כיום להמחשה: הסרט "מורשת צ'רקסית" החושף תרבות עתיקה ומיוחדת, המוזיאון המציג פריטים עתיקים מהתרבות הצ’רקסית שחלקם נדירים ביותר ומקורם בהרי קווקז, תלבושות של לוחמים צ’רקסים וכלי עבודה ששימשו את המתיישבים הראשונים במקום.

לקהל הרחב: קבלת פנים ושיחה מקדימה וליווי צמוד של מדריך בן הכפר, מופע אור-קולי באולם הגדול ולאחריו סיורים מודרכים בחדרי המוזיאון הצ'רקסי וסיור בישוב הישן של הכפר . סיור ממוצע אורך כשעה וחצי .


מנהל האתר : אייבק נבסו
הזמנות : 050-4990599

מיקום בוויז : https://waze.com/ul/hsvc4ns9nf
האתר הרשמי : https://chckk.org.il/
מייל:chc@kfarkama.co.il



במידה ולא נותרו כרטיסים פנויים הנכם מוזמנים ליצור קשר באימייל או בטלפון עם האתר (מופיע למטה)0

צור קשר

שלחו