מוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד
מוזיאון ינקו-דאדא הוקם בכפר האמנים עין הוד בשנת 1983, על ידי קבוצת חברים של האמן מרסל ינקו, במטרה לשמר את יצירתו של מי שהיה ממייסדי תנועת דאדא הבין-לאומית ומי שהביא להקמת עין הוד בשנת 1953. המוזיאון מבקש לשמר את מורשתו של מרסל ינקו, את חזונו לקידום האמנות, ואת רעיונותיו, כמו גם את רעיונותיה של תנועת דאדא.

במוזיאון חמישה חללי תצוגה: תצוגת הקבע המוקדשת לשבעים שנות יצירתו של מרסל ינקו; הגלריה באכסדרה המיועדת לאמנים צעירים ולפרויקטים ייחודיים; הגלריה התחתונה המציגה תערוכות של אמנות עכשווית; הבור – חלל שנכרה מתחת לרצפת המוזיאון ומשמש לתצוגות של אמנות וידיאו והמעבדאדא – מרחב יצירה חוויתי ובו פינות עבודה ויצירה העוקבות אחר טכניקות אמנותיות שבהן יצרו ופעלו אמני דאדא כמו קולאז’, אסמבלאז’, רדי מייד, מיצג ועוד; ספריה וחדר עיון במרכז בוריס לוריא לחקר האמנות והדאדא


בית ינקו - הסטודיו המקורי של מרסל ינקו, השוכן בצמוד למוזיאון.
וכולל חדר מבוא; חדר מרכזי שבין חלקו הצפוני ששימש סטודיו לחלקו הדרומי ששימש חדר אירוח ושינה – קשת מרכזית מפרידה, וכן מטבח ופטיו. מתצלומים היסטוריים עולה שקירות הבית היו מכוסים ציורי קיר. מומחי השחזור שי פרקש ואלי שאלתיאל הוזמנו לבדוק את קירות הסטודיו בראשית 2009. בעבודת נמלים דקדקנית הוסרו בסכין מנתחים סנטימטר אחר סנטימטר של שכבת הסיד העליונה. ציורים במצב טוב התגלו על שני הקירות הפנימיים בחדר המבוא ובחלל הסטודיו. מלבד ציורי הקיר שוחזר הסטודיו על פי תצלומים משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, על הריהוט המקורי של הבית והחפצים האישיים של האמן, שנשמרו בעיזבונו.


במידה ולא נותרו כרטיסים פנויים הנכם מוזמנים ליצור קשר באימייל או בטלפון עם האתר (מופיע למטה)





צור קשר

שלחו